Tuesday, 18 October 2011 | 10:16 | 0 love drops
Okay Assalamualaikum . Okay hai . Apa khabar ? Sehat tak ? alhamdulillah :) Maih dengar crite kita maih ?
Cepat la jum dengar . Sape nak dengar angkat tgn , xnak dgr angkat kaki bole blahh dari sini . Kahkahkah ^^ 
haisehh , , dgr tau , takna dgr aku cium kau kasi bontot lembu . Haha , kentut kau kang baru tau . baik kau dengar dodol . Okay , stop merapu . enough then :')


Bace ni wehh :




Bila kita Jadi Jahat , Orang Benci .
Bila Jadi Baik , Orang Meluat .
Bila kita ikut suruhan agama , ada orang kata kita belagak alim .
Bila kita langgar suruhan agama . ada orang kata "Astaghfirullah.. apa laaa nak jadi.. nak kiamat dah kot?...".. 
Bila kita ikut peraturan.. ada orang kata kita skema.. 
...Bila kita langgar peraturan.. ada orang kata kita ni macam takde masa depan.. 
Bila kita tegur dengan baik.. ada orang kata kita ni bajet bagos..
 Bila kita tegur dengan kasar.. ada orang kata kita ni kurang ajar.. 
Bila kita pakai sopan-sopan.. ada orang kata kita ni 'kampongg gilerr'.. 
Bila kita pakai 'dedah sana-sini'.. ada orang kata kita ni takde harga diri sebab tayang free.. 
Bila kita bagi nasihat.. ada orang kata "jangan sibuk jaga tepi kain orang, boleh?!..."
.. Bila kita sindir-menyindir.. ada orang kata "tak reti bagi nasihat leklok?.."
.. Bila kita tolong buat kerja.. ada orang kata "yang sebok sangat nak tolong buat keja orang lain ni watpe!?"
.. Bila kita tak tolong apa-apa.. ada orang kata "apsal pemalas sangat ni? tolong pun susah ke?"..


 Dan sebenarnya ramai orang lain tak berpuas hati dengan diri kita. Apa yang kita buat semua salah.. semuanya tak betul di mata mereka.. Kalau buat salah sudah tentunya salah.. tetapi jika buat baik pun masih ada yang mengata.. ingat pesanan ini :- Keputusan yang kita ambil, langkah yang kita mula.. perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan Allah SWT terhadap kita.. bukan pandangan manusia. Dont judge people by it face or outside , judge people by it inside and good attitude :)


Manusia tak penah lari dari kesilapan . tapi Allah itu Maha Adil . Dia beri hamba-2 nya peluang untuk bertaubat , kembali kepada jalannya , jalan yg benar . So , gunakanlah peluang itu dgn sebaik mungkin . Kepadanya kita hidup , dn kepadanya kita kembali . Janganlah menjadi manusia yg bongkak dgn harta dunia sahaja . Dunia ini hanya sementara , akhirat selamanya . ibadat itu jalan utama untuk ke syurga . 
Renung-2 kan la dan selamat beramal :)


#ngehh ~ tadea keje la wak , kita bosan , kita buat la program motivasi kita yg tak seberapa ni . Hehe ~ okay laa , bye.bye awk ! 

Hearts, eyza

♥ Past / Future ♥