❤SCOUT CAMP 2011 !❤
Monday 20 June 2011 | 02:29 | 0 love drops
yeah , aku nak cite pasai aku g kem masa hari jumaat sampai hari ahad . wahh , seriously wa ckp mmg best tapi penatt :( haha , masa daftar tue kitorang kena tgu kat dewan , then kenai nan abg-2 n kakak-2 faci . antara nye faci-2 nye yg aku kenai la , yg aku tak sebot tue aku tak egt nama . 
- abg safiq , abg baby ,abg khalid , abg shafiq , abg hafiz ( suar ketat ) , abg hafiz ( pendek ) , abg adrial , afif , ainol , abg farith ( my brother dhoo ) , abg aiman , kak shasha , kak faz n ramai lagi , aku tak egt nama diorang . pastu ada faci unit uniform lain , yg aku sebot tadi faci pengakap je , yg ni faci pandu puteri . - kakmiza n kak ain . faci puteri islam . - kak syahirah n kak nora . lepas dah kenai nan faci-2 , abg-2 shafiq cheerkan kedaan . dea ajar kitorang nyanyi n tepok-2 . mcm-2 dea ajar . lagu ulat bulu , sini sana senang , happy yeah yeah yeah , open banana , sit down , tepok bpk , anak , mak , sedare , datuk jin , n byk lagii lahhhh .. then dh nyanyi-2 , kena dok dlm patrol masing-2 , tules balek apa yg kitorang nyanyi tadi . wahh , mmg gempak r . hehe . then dh siap kitorang brator , g kat padang tuk pasang khemah . yeah , for the first time , aku psg khemah kan , so for sure lah aku agak JAKUN sikit . HAHA ~ psg tu takytau , psg ni taktau  then abg hafiz suar ketat yg ajar psg khemah cmane . alahai , tak susah pun , senang je . haha , almaklum , takpenah psg khemah . mcm tulah jadik nyee . sampai abg shafiq nganjeng-2 aku . aku nganjeng lahh dea balekk kan ? HAHA . dah siap pasang khemah tue dlm kul 6.40  mcmtuu , kitorang msok kan beg dlm khemah , then kemas-2 beg tuu . kemas tuu sume tak mcm 15 minit plak kan ? kul 7 dah kena kumpul kat surau . huh ! for sure tak sempat nak mandi . hehe , adat arr tuu . kem mama sempat nak mandi semua . mandi kerbau sempat arr . haha , lantak lahh . bkn haram pun lau tak mandi kan ?  heheee , then dah siap solat sume , kumpul kat dewan  , then bahagi kumpulan tuk g kat stesen 1 - 4 . 
stesen 1 - cre mendirikan / menurunkan dan melipat khemah .
stesen 2 - ikatan tali simpul manuk , seraya , serong , balak . 
stesen 3 - caramenggunakan kompas . haha , yg ni puun best gak , sbp ada abg kelam kabutt . haha , mmg kelam kabut gilaa dea bg explanation . aku takpaham langsung , sampai aku ckp slow sikit bru dea slow . 
then pegy stesen terakhir , stesen 4 - cara balutan anduh . then dah siap semua kena kumpul kat tmpat makn , for minum mlm . aku minum sikit cuz aku dah ngantok tahap gaban . pastu abg faci suruh masok khemah , aku msok khemah , tukar bju then kuarkan segala bantal , selimut and alas tempat tidoo . then tadapat tidoo gakk , bab budak-2 yg takreti bahasa ni , tak pandai nak diam . elak aku cabai mulut depa sumo ni . haiihhhh =='
kerja nak memekak je . sampai abg shafiq suruh diorang tido kat padang bru reti nak diam , huh ! mlm tuu aku dpat tidoo datu jam je , dr kul 3 - 4 .then dah bgun tuu , mandi-2 n siap-2 for solat subuh . dah siap solat , kumpul kat tepi dwn yg ada padang tuu for stretching .pastuu kena msok khemah , tukar uniform pengakap lengkap for istiadat pagi . waah , mmg menyerap kesabaran aku siaaaa , dah tukar kena tukar balik . mmg....... haihhhh =='  hah , time nak tukar uniform lengkap tuu , aku , aliah , milah ,. farah , zai carik bju kitorang yg kitorang gantung kat pagar , then tenguk taadehh . perhhhh , mmg kalut gilaaa time tuu .tye kak shasha dea taktauu , then tye abg baby , abg baby ckp kat bilik pendidikan khas , fuhh , legaaa . then abg baby ckp , tulahh cuai sgt , kitorang snyumm jea . then dah dapat kitorang say thanks kat abg baby .  dah wt istiadat pagi , tukar bju sukan balik , fuhh , mmg meresap gilaaa bhaii =.= bape kali nak tukar baju pun aku takatauu . then sarapan pagi , pas sarapan , kumpul blik tuk pegi stesen berikutnyaa .kalini ada 7 stesen . 
stesen 1 - cara hidupkan api .
stesen 2 - isyarat sulit pengakap .
stesen 3 - lipat n kibar bendera .
stesen 4 - plaster cast .
stesen 5 - kraftangan .
stesen 6 - asas kwd kaki .
stesen 7 - kwd tongkat . then dah siap senua , minom air , mmg hauss gilaaa . patrol aku siap duloo kottt . then dpt rehat lamee , 2 jam kot .patuh , kul 2.30 ada halangan komando . aktiviti ni mmg bestt . adventure gilaa .first-2 , kena panjat tembokk . wehh , aku bolehhh panjatt tauu . thenh kena naek monkey bar . huh , kat sini aku takbolehh nak panjat , sebab tgn aku sakitt . 
then kena bukak kasutt , msok dlm longkang yg basah n penuhh ngan lumpur . haha , hbes kotor n basah bju n seluar aku . then kena simbah lagi ngn air . mmg lencun siaaaaa . then kena merangkak cm askar kt tempat yg berpasir tuu . so for sure bju aku penohh ngn pasir .thern kena lalu kat tempat titi bergoyang .kelako gak , tapi nseb baekk aku lepass . pastuu kena lalu kat tempat kayu balak , tenguk cm susahh , tapi senang jugakk laa .  kat sini kena imbang bdn . abg baby kacau aku masa wt benda alah tuu .tp aku wt donno je , dea ketawakan lagi . siyudd je =.= then kena lari masok tayr n panjat tangga tinggi . then dah panjat , kena panjat tali kat atas pokok . dah tuu , halangan terakhir aku , kena panjat pokok ! brr ~ mmg seramm weyhh . fuhhh , 2 kali panjat , atkbolee , kali ketiga , bru bolehh . lepass jugakk panjat pokok tuu . bedt jugakk eak panjat pokok tuu rupanyaaa . dah siapp dlm kul 4 lebeyy . kitorang g mandi . lama jugak la .sbp byk masa tuk mandi . dah busuk dah kotor , takan mandi kerbau kot . so aku mandi mcm kat uma . kul 5.15 . dah siap mandii sume , dh pkai bju , kumpul kt tmpt mkn lagi , cekgu bg brg tuk kitorang msk n mkn . cekgu tak bgi mkn mlm , so semua patrol kena msk sendiri . aku masak sardin wehh . * JAKUN . haha , sedap gak kitorang msk . hbes licin semua nyee . then abg shafiq ckp sedapp kitorang msk . heheeeee , bangga wehh .
dlm 6.30 tu , dh siap msk sume , dh siap mkn , bsuh kuali bagai . kitorang kena kumpul balekk , kena tukar tshirt pengakap sebab ada malam kebudayaan .hurm patrol aku , wt dikir barat , men lenjan je wt . pastu , dah siap perform semua , time to eat BBQ , SEDAAAAPPPPP !!!!! sorg dpt 1 aym je , bg aku tk ckupp . farah bebel kat aku asal satu jer bg ? tak cukup !!! bersyukur laa kand ? haihhh , aku mmg dh penat gilaaa , mlm hari sabtuu tu , tak la mcm mlm hari jumaat , bising ! mlm tuu , semua tido . tak bising , sbp penat kann . aku mmg tido nyenyakk gilaaa , sampai melanjutt smpai 5.30 . kunci jam punn tak dengar kan . lastly , abg shafiq tlg kejott sohh bgon . pagy tuu , kena wt istiadat pagi lagi . tukar uniform . dah siap , tukar bju sukan , kena g kembara 5km . masa kembara kitorang kena wt peta lakar n kena lalui cp1-cp4 . 
cp 1 - aku taktauu .
cp 2 - pertolongan cemas .
cp 3 - isyarat sulit pengakap .
cp 4 - ikatan tali .
hurm , ni sume tuk uji kitorang . nk tgok kitorang ingat tak ape yg abg faci ajar wk2 mlm jumaat tuu . haha , setiap cp kena ada t/t salah sorang faci . aku dpt gak t/t abg safiq . *jakunn lagii . then dah siap , kena mandi , tukar unifrm pngkp lngkap . then kena turunkan khemahh . haha , abg safiq byk nganjeng aku .aku nga kalut crik gogel .aku ckp : mane gogel ni , adoyy . 
abg safiq : google kat tenet lahh . google chrome .
aku : yelahh abg .
abg safiq : gogel la . bkn google .
aku : alaa , same je .
abg safiq : maneade samee ( ketawa )
then time dah jumpa gogel , aku suruh zai wt kan skaf aku , then abg safiq dgr , dea ckp : wt la sndiri . ni abg wt sndiri tauu . aku : yeke ? susahh la abg . abg safiq : takk susahh la . cuba try wt . thenthen , aku try , takbole . abg bby plak ckp : sini lahhh . aku pun pegang skaf tuu , abg bby gulungkan .
then si zaisatol g ckp kat abg safiq yg aku ejek-2 dea .abg safiq tenguk muka aku . aku wt r muka tak bersalahh . then senyumm kat dea , dea snyum balikk .. dapat bebual nan dea . pastu kaena kumpul kat kantin sbp ada acara penutup . pastu dah hbes , semua ahli pengakap kena tngkap gmbr .smbel tgu tuu . kitorang tenguk abg faci gurau-2 ngn geng dea .pastu time tga gurau , abg safiq ngn slumber derk dea , tampar muka kak faz . kak faz mrajokk tanak ckp ngn abg safiq , abg safiq minx maaf , kak faz tanak . HAHAHA ~ then dah siap semua , time to back homee . mmg sedey nak tinggalkan semua .sedey nak tinggalkan abg n kakak faci . . dorg mmg spoting hbess . mmg penatt gilaaaaa , tapii berbaloiii !!!!!
BESTTT SANGAAAATTTTTTT !!!!!
-psssffftt , penatt lahh taip panjang-2 . haihhh , ok baii . tangan aku sakett dhoe , sebab kena panjat pokok , dah mcm monyet dahh >< brr ~

Hearts, eyza

♥ Past / Future ♥